Upišite traženi pojam

Čak 30% do 40% ljudi boluje od ove bolesti

Parodontitis (parodontoza) je kronična infekcija koja zahvaća zubno meso i kost koja podupire zube, što može dovesti do gubitka zubi.

Uzrok parodontitisa su milijuni bakterija, koji žive u našim ustima i množe se zbog loše higijene. Statistika pokazuje da 30% do 40% ljudi boluje od ove bolesti što je ujedno i jedan od najčešćih razloga gubitka zubi kod odraslih osoba.

Nažalost, parodontitis je podmukla bolest, koja često prolazi s blagim simptomima, tako da većina ljudi i ne zna da ju imaju dok ne bude prekasno.

Ako ste primijetili određene simptome bolesti na zubima i zubnom mesu, obratite se specijalistu parodontologije u našoj poliklinici.

Zdrava gingiva

Bolesna gingiva

parodontitis
Jedan od osnovnih uzroka parodontitisa je dentalni plak. Dentalni plak je naslaga koja se taloži na zubima i koja sadrži brojne mikroorganizme.

Kod parodontitisa se obično ne javlja bol ako zubi nisu toliko rasklimani da se miču prilikom žvakanja ili dok se ne stvori apsces (nakupina gnoja). Međutim što je više kosti propalo, zubi se više klimaju i mijenjaju položaj, a često se prednji zubi izbočuju.

Osim dentalnog plaka, koji predstavlja osnovni uzrok parodontitisa, postoje i brojni drugi uzročnici nastanka parodontitisa.

Bakterije zaštićene unutar subgingivnog plaka nesmetano rastu i razmnožavaju se, a plak se djelomično mineralizira pa nastaje subgingivni kamenac. Njega nije moguće odstraniti niti jednom “kućnom” mjerom oralne higijene, već jedino profesionalnim čišćenjem kod stomatologa. Subgingivni plak i kamenac omogućuju razvoj velikog broja bakterija u području ispod razine gingive, u tzv. gingivnom džepu.

Uz specijaliste i nove metode liječenja danas se postižu izvanredni rezultati i time je liječenje parodontitisa dobilo novu dimenziju.

Uzročnici parodontitisa

Loše navike mogu doprinijeti razvoju parodontitisa tako što olakšavaju i ubrzavaju akumulaciju dentalnog plaka. Tu prije svega spada:

• žvakanje hrane samo jednom stranom vilice je navika koja se javlja najčešće zbog bolova ili nedostatka zuba na jednoj strani vilice. Kao posljedica toga, na strani na kojoj se ne žvače izostaje mehanizam samočišćenja. Na zubima se vrlo brzo stvaraju naslage i zubni kamenac. Sve to za posljedicu ima upalu gingive i pojavu parodontitisa.
  • disanje na usta zbog nemogućnosti normalnog disanja kroz nos. Zbog toga je dio gingive izložen djelovanju zraka i postaje suh. Uslijed toga isključuje se antibakterijsko djelovanje sline. Mikroorganizmi u plaku se ubrzano razmnožavaju, što ubrzava upalni proces.
  • konzumacija samo mekane ili tekuće hrane nije abrazivna te efekt samočišćenja izostaje ili je minimalan. To dovodi do ubrzanog stvaranja plaka.
  • PUŠENJE onemogućava normalnu prokrvljenost tkiva što smanjuje prirodnu samoobranu organizma

Zadržavanje hrane podrazumijeva utiskivanje hrane u gingivu pa i u dublja tkiva što dovodi do stvaranja podloge za razmnožavanje bakterija. U zdravim ustima ne dolazi do zadržavanja hrane jer prirodan oblik zuba i njihov međusobni kontakt to onemogućuje.
Međutim, do utiskivanja hrane može doći iz više razloga:

• karijes zuba na mjestima gdje se dodiruju zubi stvara prostor za utiskivanje hrane
  • gubitak zuba dovodi do toga da se susjedni zubi naginju ili pomiču, što remeti niz i zbog čega se gubi kontakt između zubi
  • neadekvatne plombe i protetski radovi zbog loše uspostavljenog kontakta između zubi može doći do zadržavanja hrane
  • abrazija zuba zbog velikog dijela zubne supstance može omogućiti zadržavanje hrane
  • migracije zuba zbog čega dolazi do razmicanja zuba i gubitka kontakta između njih

Dentalni plak

Dentalni plak je bezbojna sluzava naslaga koja se taloži na zubima, ali i na drugim mjestima u usnoj šupljini. Pošto mu je osnova slina iz usne šupljine nije ga moguće ukloniti ispiranjem usta jer se formira već nekoliko minuta nakon pranja zubi, tj. stvara se i kada se ne unosi hrana.

Zubni kamenac

Zubni kamenac predstavlja mineralizirani dentalni plak i nastaje taloženjem dentalnih soli u dentalni plak. Minerali u zubnom kamencu dolaze iz sline od čega najviše ima kalcija, fosfora i magnezija. Proces mineralizacije dentalnog plaka odvija se relativno brzo i to za 12 do 14 dana. Brzina prije svega ovisi o sastavu sline i oralne higijene. Zubni kamenac u nastanku parodontitisa stvara retencijska mjesta za akumuliranje plaka i onemogućava samočišćenje i održavanje oralne higijene. Također potiče mehanički pritisak na slobodnu gingivu što dovodi do povlačenja zubnog mesa.

Anatomske anomalije

Anatomske anomalije imaju značajnu ulogu u nastanku i razvoju parodontitisa.
Anomalija oblika zuba odnosi se na loše formirane krune zuba gdje dolazi do pojačane akumulacije plaka. Anomalije položaja zuba odnose se na različite ortodontske anomalije jednog ili više zuba te nepravilni odnos između gornje i donje vilice. Takve anomalije su nagnuti zubi, tjeskoba zuba, dubok preklop, otvoren zagriz, itd.

Postupak liječenja gingivitisa

Parodontitis simptomi i liječenje

Kako nastaje parodontitis i gingivitis

Podijeli s prijateljima

OBRATITE NAM SE S POVJERENJEM

na broj +385 1 6542 655, e-mail info@arenapoliklinika.hr ili putem online obrasca.

Naše osoblje kontaktirat će vas u najkraćem roku putem telefona ili maila, i dogovoriti termin koji vam najviše odgovara.

Srećko Srdjak - ravnatelj poliklinike

Kako do nas?

Remetinečki gaj 2k, 10020 Zagreb (Novi Zagreb)

Radno vrijeme